Κυριακή 29 Απριλίου 2012

Παρουσίαση του συνολικού μου έργου από το Διεθνές Κέντρο Συγγραφέων και Mεταφραστών, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ιαλυσσού και τις εκδόσεις Ψυχογιός στη Ρόδο


To να φιλοξενούμαι η ίδια και τα εννέα βιβλία μου σ’ ένα νεοκλασικό κτίριο ιταλικής αρχιτεκτονικής, με την αύρα μιας ιστορικότητας να ψιθυρίζει μνήμες ενός πολιτισμού που άφησε έντονα το χνάρι του στη Ρόδο, δεν είναι κάτι που μπορούσε να περάσει απαρατήρητο απ' την ψυχή μου. Αντιθέτως, το ξέρω καλά, πως η θύμηση ετούτη θα μείνει μέσα μου ανεξίτηλη αφού οι πρωτομάστορες της εκδήλωσης δούλεψαν ακριβώς μ’ αυτό το στόχο: να μείνει αλησμόνητη σε όλους μας.

 Η βραδιά-παρουσίαση του συνολικού μου έργου στις 27 Απριλίου στο πρώτο Δημοτικό σχολείο Ιαλυσσού υπό την αιγίδα του εν λόγω σχολείου, του Κέντρου Συγγραφέων και Μεταφραστών και των εκδόσεων Ψυχογιός, του εκδοτικού μου οίκου, αποτελεί πλέον μια υπέροχη ανάμνηση στη συγγραφική μου πορεία. Δεν ήταν απλώς άλλη μια φορά που προβλήθηκαν τα βιβλία μου. Ήταν μια βραδιά ουσιαστικού προβληματι-σμού, συζήτησης και ανταλλαγής απόψεων με ένα κοινό που προσηλώθηκε στην ομιλήτρια Αναστασία Κορινθίου και σε μένα και ταυτόχρονα επιδόθηκε σ’ έναν εποικοδομητικό διάλογο, τον οποίο πάντοτε επιδιώκω με το κοινό μου αλλά σπανίως πετυχαίνω να είναι τόσο ουσιαστικός.

  Εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και αγαπη-μένοι αναγνώστες και αναγνώστριες πήραν μέρος στη συζήτηση που δεν περιορίστηκε μόνο στη θεματολογία και την λογοτεχνική οπτική των έργων μου αλλά ασχοληθήκαμε και με τα δεινά που προκλήθηκαν στο χώρο του βιβλίου από την οικονομική κρίση, με το ρόλο των νέων τεχνολογιών στον εκδοτικό χώρο, με τις νέες λογοτεχνικές τάσεις και τη στάση των Ελλήνων συγγραφέων σε αυτές. Το Διαδίκτυο, το ηλεκτρονικό βιβλίο, οι προοπτικές που ανοίγονται για το μέλλον της υπερκειμενικής λογοτε-χνίας, η διάδραση ως τρόπος γραφής, σκέψης και προώθησης του βιβλίου, η παρακμή της λογοτεχνίας και η αμφιλεγόμενη θεματολογία «πατρίς, θρησκεία, οικογένεια» που επανέρχεται τώρα δριμύτερη στο προσκήνιο, οι τιμές των βιβλίων και άλλα συζητήθηκαν διεξοδικά για να κατανοήσουμε εντέλει όλοι ότι η μαγεία της λογοτεχνίας πρέπει να ξεπεράσει τα όποια οικονομικά εμπόδια έχουν προκύψει από την οικονομική κρίση και να διατηρήσει το ρόλο της στις ελληνικές ζωές και συνειδήσεις.
«Να διαβάζουμε» ήταν εντέλει το μήνυμα της βραδιάς. Δεν έχει σημασία πώς θα προμηθευτούμε το βιβλίο. Αν δεν μπορούμε να το αγοράσουμε, ας το δανειστούμε. Ο δανεισμός βιβλίων στους χαλεπούς καιρούς που διάγουμε, αποτελεί ίσως το μόνο θεμιτό δάνειο, ένα δάνειο που όχι μόνο επιτρέπεται, αλλά επιβάλλεται. Ίσως έτσι να βάλουμε φραγή στο σκοταδισμό που μας απειλεί αν τώρα, με τα τόσα υπαρξιακά και βιοποριστικά προβλήματα που μας χτυπούν, σκύψουμε το κεφάλι και υποταχτούμε σ’ ένα άδοξο και ταπεινωτικό πεπρωμένο στη διαμόρφωση του οποίου δυστυχώς δεν είμαστε ολότελα αμέτοχοι εμείς και οι επιλογές μας.

Η παραμονή μου αυτές τις δύο ημέρες στο Διεθνές κέντρο Συγγραφέων και Μεταφραστών με τη λιτή πολυτέλεια ενός κρεβατιού, ενός γραφείου και ενός παράθυρου με θέα  που υπενθυμίζει ότι η ομορφιά στη ζωή βρίσκεται εντός μας και στον τρόπο με τον οποίο το βλέμμα αγκαλιάζει τα πράγματα, θα μου μείνει αλησμόνητη. Δίχως τηλεόραση, ατενίζοντας θάλασσα και ουρανό, μπροστά σε λίγα χαρτιά όπου σκάρωσα το σχέδιο ενός νέου βιβλίου λες και ο Ροδίτικος αέρας είναι από μόνος του έμπνευση, ένιωσα την ανάταση που μας χαρίζει η αιγαιοπελαγίτικη θάλασσα.

Θα ήταν άδικο από μέρους μου αν δεν ευχαριστούσα:

Την Αναστασία Κορινθίου, ως δημοσιογράφο, συγγραφέα και πλέον ως φίλη αγαπημένη για το αγκάλιασμα που πρόσφερε σε μένα και τα έργα μου και για τα όμορφα βιβλία που κι εκείνη μας έχει χαρίσει. Παρεμπιπτόντως, για όσους ακόμη δεν τα έχουν διαβάσει ("Η ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΓΚΡΙΖΩΝ ΚΡΟΤΑΦΩΝ", το  "ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΕΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΥ" και "το Βαρλίκι",ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΤΑ).

Τον  κ. Σταύρο Παπαδόπουλο, Δ/ντή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ιαλυσσού για την ευγένεια, την οργανωτικότητα, τη φιλική διάθεση και την άψογη προετοιμασία και φιλοξενία μου, ο οποίος μου απέδειξε πως όχι, δεν έπαψαν να υπάρχουν στις μέρες μας οι δάσκαλοι και άνθρωποι εκείνοι που ξέρουν πώς να σμιλεύουν όνειρα στις παιδικές ψυχές και πώς να χτίζουν σκαλωσιές από γνώση για να σκαρφαλώνει ψηλά, πολύ ψηλά η νέα γενιά.
Τον καθηγητή του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Κοντάκο και τον Λέκτορα κ. Σταμάτη που με τίμησαν με την παρουσία τους δίνοντας μου την ευκαιρία για έναν εποικοδομητικό διάλογο σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνάντηση της επιστημονικής και της λογοτεχνι-κής οπτικής σε φλέγοντα ζητήματα της εποχής μας.
Όλους τους αγαπητούς/ες εκπαιδευτικούς που παραστάθηκαν στην εκδήλωσή μου.
Ιδιαιτέρως, τον Νίκο και τη Μαρία Διακαντώνη για την αγάπη, τη στήριξη, τη φιλοξενία και την παρουσία τους πάντα κοντά μου.
Την Τούλα Ζωγράφου, την αγαπητή διαδικτυακή μου φίλη και αναγνώστρια  που ήταν εκεί επειδή ήμουν εγώ εκεί.
Το Διεθνές Κέντρο Συγγραφέων και Μεταφραστών και ιδίως την αγαπητή μου Νάνσυ που έκανε την παραμονή μου στη Ρόδο ακόμη πιο ευχάριστη.
Το βιβλιοπωλείο ΑΚΑΔΗΜΙΑ που χάρισε στους φίλους και τις φίλες την ευκαιρία να γνωρίσουν τη γραφή μου, παρέχοντας όλα μου τα βιβλία στον χώρο της παρουσίασης.

Εκείνο το παράθυρο με τη θέα στο Αιγαίο που μου πρόσφερε δυο τρεις ευρηματικές φρασούλες made in Rhodes, ζυμωμένες με θάλασσα και αιγαιοπελαγίτικο ουρανό για το νέο μου βιβλίο.

ΚΑΙ

Φυσικά τις εκδόσεις Ψυχογιός, την Πόπη Γαλάτουλα και την Λίλη Σπαντιδάκη που συνδιοργάνωσαν αυτή την εκδήλωση στηρίζοντας τον κόπο μου όπως κάνουν πάντα τόσα χρόνια.

3 σχόλια:

Πένυ Παπαδάκη είπε...

ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΑΛΛΙΩΣ ΠΑΣΑΧΑΛΙΑ ΜΟΥ. Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΥΤΥΧΩΣ ΕΧΕΙ ΚΡΙΤΗΡΙΟ, ΕΧΕΙ ΔΙΨΑ ΓΙΑ ΚΑΛΑ ΒΙΒΛΙΑ, ΕΧΕΙ ΑΠΟΨΗ ΚΑΙ ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΚΡΙΝΟΜΑΣΤΕ.
ΕΧΕΙΣ ΚΡΙΘΕΙ ΠΡΟ ΠΟΛΛΟΥ ΚΑΙ ΕΧΕΙΣ ΠΕΡΑΣΕΙ ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΟΥ. ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΠΙΠΕΔΟ.
ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ Η ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΟΥ ΜΠΗΚΕ ΑΠΙΟ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΝΑ ΒΓΕΙ ΣΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΟΥ, ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΥΡΩΔΙΕΣ ΤΑ ΑΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΟΥ ΤΡΥΠΩΣΑΝ ΣΤΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ.
ΠΑΝΤΑ ΤΕΤΟΙΑ.

nkd είπε...

Αγαπητή κυρία Τραυλού,
Σας γνωρίζαμε μέσω των βιβλίων σας. Πριν ένα μήνα ακριβώς επισκεφτήκατε το σχολείο μας και παρουσιάσατε το σύνολο του συγγραφικού σας έργου. Είχαμε τη δυνατότητα να σας γνωρίσουμε προσωπικά και η γνωριμία αυτή μας εξέπληξε όλους ευχάριστα. Γνωρίσαμε μια νέα ηλικιακά συγγραφέα, πολύ πετυχημένη - το μαρτυρούν οι πωλήσεις των βιβλίων της αυτό- εξαιρετικά απλή, πολύ ευγενική και με άποψη για τα ζητήματα που απασχολούν όλους μας. Άποψη τεκμηριωμένη που φανερώνει έναν άνθρωπο με βαθιά καλλιέργεια και κυρίως ήθος. Ήθος που λείπει από την εποχή μας. Η κυρία Τραυλού είναι μια συγγραφέας που αγαπάει πολύ αυτό που κάνει και για αυτό το κάνει με τόσο μεγάλη επιτυχία. Σας ευχαριστούμε θερμά για την προσφορά των βιβλίων σας στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας, γεγονός το οποίο καταδεικνύει το ήθος σας!
Μας κερδίσατε όλους με τη στάση σας και τη συμπεριφορά σας και ευχόμαστε πραγματικά η επίσκεψη στο νησί της Ρόδου να αποτελέσει μια νέα πηγή έμπνευσης και να αποφέρει ένα καινούριο βιβλίο.
Εκ μέρους του Συλλόγου Διδασκόντων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ιαλυσού,
ο Διευθυντής του σχολείου
Παπαδόπουλος Σταύρος

Πασχαλία Τραυλού είπε...

η χαρά και η τιμή είναι δικές μου. Δεν χάνω ευκαιρία να επισημαίνω ότι, παρότι δεν ασκώ το λειτούργημα του εκπαιδευτικού, καθώς συγκυρίες με οδήγησαν σε άλλες επαγγελματικές επιλογές, αισθάνομαι ότι ανήκω στον κύκλο των δασκάλων με την ευρεία έννοια του όρου, ίσως επειδή και τη λογοτεχνία τη θεωρώ μέσο παίδευσης και όχι διασκέδασης (ψυχαγωγίας βεβαίως, αλλά όχι διασκεδαστή του πλήθους). Συνεπώς, όταν μου προτάθηκε αυτή η εκδήλωση, τη δέχτηκα με πολλή χαρά, επειδή ακριβώς θα βρισκόμουν κοντά σε δικούς μου ανθρώπους. Και δεν διαψεύστηκα. Πέρασα κοντά σας πολύ καλά, και εννοείται, ότι στη βιβλιοθήκη σας το καλοκαίρι που θα κατέβω για τις εξετάσεις μου στο πανεπιστήμιο, θα υπάρχουν και άλλα βιβλία μου. Απλώς δεν τα έφερα όλα μαζί, επειδή τα βιβλία είναι βαριά στις αποσκευές μου. Φιλικά και πάντα στη διάθεσή σας,