Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2009

Έστω μια φορά

Ένας ύμνος στον έρωτα και συνάμα ένα ρέκβιεμ για τα αισθήματα που αποδεκατίζονται μέσα στους άκαμπτους κοινωνικούς κανόνες επιχείρησα να είναι το καινούργιο μου βιβλίο με τον τίτλο "Έστω μια φορά".
Η συγκίνησή μου είναι μεγάλη όπως κάθε φορά που περιμένω να πάρω στα χέρια μου ένα βιβλίο. Η ...κυοφορία ήταν επώδυνη, μιας κι έπρεπε να υποδυθώ ένα ρόλο που ουδέποτε έχω βιώσει κι επιπλέον για πρώτη μου φορά σε βιβλίο επιχείρησα να γράψω (ένα ολόκληρο κεφάλαιο) σε πρώτο πρόσωπο, πράγμα που επισείει πρόσθετη συναίσθηση ευθύνης για το αποτέλεσμα.
Όπως συμβαίνει κάθε φορά, δέθηκα με την ηρωίδα μου τόσο που τώρα που πρέπει να την αποχωριστώ πέρασα μια περίοδο κάπως καταθλιπτική και επώδυνη.
Μέσα από μια αστυνομική έρευνα έρχονται στο φως επτά ερωτικές ιστορίες αποδεικνύοντας ότι ο συνήθης ύποπτος στα ανεξιχνίαστα εγκλήματα των ανθρώπων δεν είναι άλλος από το φτερωτό θεό.
Ο Herbert Shipman είχε γράψει κάποτε
«Έγραψα πάνω στην καρδιά μου απαγορεύεται η διέλευση
Μα γύρισε ο έρωτας γελώντας και μου είπε «εγώ μπαίνω παντού».
Ο έρωτας είναι αρπακτικό. Από εκείνα που αν τα δεις να έρχονται κατά πάνω σου, νιώθεις τα πόδια σου να τρέμουν γιατί φοβάσαι την επίθεσή τους…
Αλλά πάλι λαχταράς να σ’ αρπάξει αυτό το αρπακτικό και να σε πάει στη φωλιά του, μόνο και μόνο για να δεις πώς είναι ο κόσμος από κει ψηλά. Κι ας κινδυνεύεις να σ’ αφήσει καταμεσής του αέρα και να γίνεις χίλια κομμάτια…
Ο έρωτας είναι δαίμονας… Τον μαγνητίζουν οι δυσκολίες και απολαμβάνει να βλέπει ανθρώπους να επιορκούν...
Ο έρωτας όμως είναι και αναρχικός. Δεν γνωρίζει κανόνες, δεν μπαίνει σε καλούπια, δεν φοβάται τίποτα, ρημάζει αδίστακτα τα πάντα, δεν τον σταματάει κανένας φραγμός και κανένας θεσμός.
Ούτε καν ο θεσμός του γάμου…
Κι ενώ ως τώρα η μοιχεία ήταν προνόμιο των ανδρών οι στατιστικές σήμερα αποδεικνύουν ότι οι γυναίκες διεκδικούν στην εποχή μας, μια επικίνδυνη – ίσως και ριψοκίνδυνη πρωτιά – καθώς η μοιχεία είναι συνήθως ένα φαινόμενο που προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις: κλονισμό του γάμου, κλονισμό της ψυχικής ισορροπίας των παιδιών, διαζύγια, απώλεια αυτοκυριαρχίας, απώλεια αυτοσε-βασμού, αίσθημα κενού, κατάθλιψη ….
Και για όλο αυτό το ψυχικό και ηθικό ολοκαύτωμα φαίνεται ένοχος και πάλι ο έρωτας.
Πάντως διατηρώ έντονες επιφυλάξεις αν η γυναικεία μοιχεία έχει πάντα τη ρίζα της στον έρωτα. Μήπως υπάρχουν ψήγματα ανίας, εκδίκησης, αντίδρασης μέσα στα αίτιά της. Μήπως είναι μια ασθένεια κι αυτή, ή μια αντίδραση επακόλουθη της κατάθλιψης που μαστίζει θλιβερά την εποχή μας και ο έρωτας μια πρόφαση ή μια φυγή απ’ την οικτρή πραγματικότητα που βιώνει η σύγχρονη γυναίκα, εγκλωβισμένη στο φαύλο κύκλο των ρόλων τους οποίους πρέπει να υποδυθεί και τους οποίους επιλέγουν άλλοι πολλές φορές αντί για την ίδια. Ή η έσχατη λύση, το κλαδί της σωτηρίας μες στην άπνοια ενός ετοιμοθάνατου γάμου που δεν επιθυμεί να λύσει για λόγους κοινωνικούς, ηθικούς ή οικονομικούς.
Όπως και να έχει το πράγμα, το φαινόμενο έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις. Το σκηνικό στήθηκε πάλι και η αναπαράσταση του δράματος μιας σύγχρονης γυναίκας που έχει εμπλακεί στον ιστό της μοιχείας, έγινε μες στις σελίδες του βιβλίου μου «Εστω μια φορά» μήπως και καταλήξω να βρω μια λύση για όσες και όσους υποφέρουν από τη γεύση … του απαγορευμένου που δοκίμασαν.
Στο «Έστω μια φορά» το νέο μου βιβλίο, επιχειρώ την ανατομία μιας μοιχείας λοιπόν. Προσπαθώ να ρίξω λίγο φως στην ψυχολογία και την ψυχοσύνθεση της σύγχρονης γυναίκας όταν τη διαπράττει.
Γνωρίζω εκ προοιμίου ότι η δημόσια ομολογία της ταύτισης του αναγνώστη με την ιστορία, η οποία είναι πάντοτε ένας υποσυνείδητος στόχος του συγγραφέα, απαιτεί μια επικίνδυνη ειλικρίνεια από μέρους των αναγνωστών και δεν την αναμένω. Όμως η Ευρυδίκη μου, λαχταράει αυτή τη φορά από τον αναγνώστη να αφουγκραστεί την απεγνωσμένη εσωτερική φωνή της, να νιώσει όσο μπορεί την οδύνη και τα διλήμματα που βίωσε διαπράττοντας μια τέτοια πράξη, να καταλάβει ότι δεν πρέπει με ελαφρότητα και απερισκεψία να την κρίνει.
Άλλοτε νιώθω σαν δικηγόρος υπεράσπισης της ηρωίδας κι άλλοτε ως δικηγόρος του Διαβόλου.και με γοητεύει η εξιχνίαση των αιτίων μιας αμαρτίας.
Περιμένω εναγωνίως να διαπιστώσω αν το αναγνωστικό κοινό θα δείξει οίκτο και κατανόηση στην μοιχαλίδα μου σε μια εποχή γενικότερης κρίσης των αξιών και των θεσμών. Το μόνο που οφείλω να υπενθυμίσω υπερασπίζοντας το ρόλο μου ως δημιουργού αυτής της ιστορίας, είναι η γνωστή φράση του Χριστού: Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω…

Το βιβλίο κυκλοφορεί στις 16 Φεβρουαρίου και περιμένω εναγωνίως τις απόψεις σας.

Με εκτίμηση,

Πασχαλία Τραυλού




24 σχόλια:

Ταραντούλα είπε...

πικάντικη η καινούργια ιστορία!σε μπελάδες θα μπούμε πάλι, το βλέπω εγώ!
τουλάχιστον άξίζει τον κόπο η Ευριδίκη;
καλή χρονιά και πάλι και με το καλό το βιβλίο

ΜΑΡΙΑΝΝΑ είπε...

Καλη επιτυχια στο νεο σας βιβλιο. Το περιμενω με ανυπομωνησια. Κα Τραυλου θα ηθελα την γνωμη σας σε ενα θεμα συγγραφικου ενδιαφεροντος. θα μπορουσα να σας στειλω ενα εμαιλ?

Κ. είπε...

Το θέμα είναι επίκαιρο και καυτό και έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην πένα σου αλλά και στην κρίση σου Πασχαλία μου. Ανυπομονώ να το διαβάσω με την ιδιότητα του απλού αναγνώστη και σου εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία!

Γιώτα Φώτου είπε...

Καλή επιτυχία. Το περιμένουμε λοιπόν και θα σου πούμε τις απόψεις μας, αν και εγώ δεν έχω καμμιά αμφιβολία ότι θα είναι εξαιρετικό.

ΛΕΝΑ ΜΑΝΤΑ είπε...

Εγώ πάλι είμαι σίγουρη οτι η...μοιχαλίδα σου, θα μας κάνει δέσμιους όχι μόνο του αμαρτήματός της, αλλά και της γοητείας της, αφού αναδύεται και σκιαγραφείται από την δική σου πένα.... Ανυπομονώ Πασχαλία... Δεν βλέπω την ώρα να το πάρω στα χέρια μου και να ξεχάσω το σύμπαν γύρω μου, όπως κάθε φορά που διαβάζω βιβλίο σου!

Μαρία Πόντη είπε...

κ. Πασχαλί καλή χρονιά. διαβάζω το βιβλίο του κ. Μπουραντά. όπως τα λέτε καλό είναι. θέλω πολύ το καινουργιο σας βισλίο. πάντα φράφετε ωραία.
σας χαιρετώ και με ανυπομονησία περιμένοω να αγοράσω το βιβλίο σς.

Ανώνυμος είπε...

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΜΕ ΑΓΩΝΙΑ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΩ.

JENNY (ΒΟΛΟΣ)

Ανώνυμος είπε...

ΕΓΩ ΠΑΛΙ,ΤΙ ΝΑ ΠΩ?
ΑΡΧΙΚΑ,ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ,ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΚΑΛΑ.
ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΜΟΥ ΦΙΛΗ,ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ 16/2/09 ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΑ,ΜΕ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΛΥΣΣΑΩ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ.ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΧΟ,ΕΝΑ ΘΑ ΠΩ:
ΘΑ ΜΑΣ ΑΦΗΣΕΙ ΑΦΩΝΟΥΣ!
Η ΠΕΝΝΑ ΤΗΣ ΠΑΣΧΑΛΙΑΣ,ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΦΟΡΑ,ΚΑΝΕΙ ΘΑΥΜΑΤΑ.
ΟΜΩΣ,ΚΑΛΗ ΜΟΥ ΦΙΛΗ,ΘΑ ΠΩ ΕΠΙΣΗΣ,ΠΩΣ Η ΝΕΑ ΣΟΥ ΔΟΥΛΕΙΑ,ΕΙΝΑΙ ΚΕΝΤΗΜΑ.!!!
ΘΑ ΣΟΥ ΕΥΧΗΘΩ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ,ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ,ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΕΚΕΙ,ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΧΡΩΣΤΩ,ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ Σ' ΑΓΑΠΑΩ,ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΝΑ ΣΕ ΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ.
Η ΒΑΣΙΛΙΚΗ,ΣΟΥ ΣΤΕΛΝΕΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΗΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΥΧΕΣ ΤΗΣ,ΓΙΑ ΚΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΟΥ ΒΙΒΛΙΟ.
NEXT WEEK,IN ATHENS.
ΠΕΡΙΚΛΗΣ

Ανώνυμος είπε...

"ΕΣΤΩ ΜΙΑ ΦΟΡΑ"!ΜΑ....ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΠΑΣΧΑΛΙΑΣ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΟΤΕ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ?ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ.ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΜΗΝ ΑΡΓΗΣΕΙ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΟΥ,ΓΙΑΤΙ ΑΝΥΠΟΜΟΝΩ ΝΑ ΞΕΧΑΣΤΩ ΑΓΑΠΗΤΗ ΠΑΣΧΑΛΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΟΥ!ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ!

Ανώνυμος είπε...

Καλό απόγευμα κα Τραυλού
Το θέμα είναι πολύ επίκαιρο και πολύ ενδιαφέρον. Σας εύχομαι Καλή επιτυχία από καρδιάς.Το περιμένουμε πως και πως!!!!!

Γιάννα/Κύπρος

Παναγιωτης είπε...

Καλη επιτυχια στο βιβλιο!!!!

Ανώνυμος είπε...

Να είναι καλοτάξιδο και περιμένω να φτάσει η 16η Φεβρουαρίου για να το πάρω. Θα τα πούμε στην παρουσίαση και να είστε σίγουρη ότι θα είμαι από τους πρώτους bloggers που θα το παρουσιάσουν.

giasas είπε...

Ανυπομονώ να το διαβάσω..καλή σου επιτυχία...

Ανώνυμος είπε...

Ταραντούλα εαν διαβάζεις στείλε μου είναι e-mail στο blog μου.

Ανώνυμος είπε...

Σας ευχαριστώ όλους για τις πολύτιμες ευχές. Μαριάννα, το e-mail μου είναι: tnomik11@yahoo.gr
Mε αγάπη, Πασχαλία Τραυλού

Maria Tzirita είπε...

Σου εύχομαι μέσα από την καρδιά μου και αυτό το βιβλίο σου ν'αγαπηθεί όσο τα προηγούμενα! Το περιμένω με αγωνία κι ελπίζω να έχω τη χαρά και την τιμή να παραβρεθώ σε μια παρουσιάσή του ως "επίσημη" καλεσμένη! Καλοτάξιδο!

Ανώνυμος είπε...

Kαλοτάξιδο και το δικό σου βιβλίο, Μαρία μου. Φουσκώνουν τα πανιά όπου να'ναι και ξεκινάμε τα ταξίδια μας. Ας είναι ούριοι οι άνεμοι της αγάπης των αναγνωστών. Χάρη σ' αυτούς ταξιδεύουμε.Φιλιά πολλά.ΠΑΣΧΑΛΙΑ ΤΡΑΥΛΟΥ

Γιώτα Φώτου είπε...

Είδα το εξώφυλλο. Είναι καταπληκτικό. Μη σου πω και το καλύτερο από όλα τα βιβλία σου. Περιμένω και να το διαβάσω και θα τα ξαναπούμε.
Φιλιά

Ανώνυμος είπε...

Καλοτάξιδο και αυτό το βι βλό για το οποίο θα σου ζητήσω να μου το στείλεις σε μεγα΄λη ανα΄λυση ώστε να το αναρτήσω στο ιστολόγιό μου όπως έκανα σήμερα με το νέο βι βλίο της Μαρίας Τζιρίτα. θα περάσει κόσμος να πει τη γνώμη του, την πρώτη εντύπση που αποκομίζει, γεγονός που φαντάζομαι θα σε ενδιέφερε. Καλό ξημέρωμα! Το ε μαιλ μου nicdiamo@otenet.gr

Smaragdenia είπε...

Πασχαλία μου εύχομαι καλοτάξιδο το νέο σου βιβλίο. το περιμένω ανυπομονα.
Σμαραγδή

Ανώνυμος είπε...

Όλοι ανυπομονούμε και περιμένουμε να δούμε ένα ακόμη αριστούργημα.

Maria Kat είπε...

Δεν ξέρεις πως το περιμένω Πασχαλία μου!!!! Σόρρυ που χάθηκα! Θα συ στείλω μαιλ!Φιλιά

Ανώνυμος είπε...

Ένα ταξίδι...Αυτό είναι το κάθε βιβλίο της Πασχαλίας Τραυλού.Η ζωή μπορεί να μην είναι όνειρο,τα βιβλία της κ.Πασχαλίας όμως την κάνουν να φαντάζει πως μπορεί να γίνει όνειρο...αρκεί να το προσπαθήσουμε!Ευχαριστώ που μου δίνετε τη δυνατότητα να ταξιδεύω μέσα απ΄το κάθε σας βιβλίο...Μην σταματάτε να γράφετε...

SONIA FILIPPIDI είπε...

ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΙΓΡΑΨΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΑΣ!!! ΑΦΕΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΙΔΙΚΗ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΛΟΙΠΟΝ!!!